Un “breakout” educatiu és un joc immersiu derivat dels populars Escape Room. És una tipologia de gamificació que consisteix en resoldre reptes per tal d’anar obrint una sèrie de cadenats fins a arribar a la recompensa final, introduint així a la nostra tasca docent mecàniques, dinàmiques i la psicologia del joc.
En un breakout no cal sortir d’una habitació en la qual un grup està tancat; aquí l’objectiu consisteix en obrir una capsa tancada amb diferents tipus de cadenats.
Per aconseguir els codis que els obren cal resoldre problemes, qüestionaris i enigmes.
Una breu narrativa transforma als participants en agents secrets, científics, aventurers o qualsevol personatge que imaginem, disposat a salvar el món sencer!
Font: Serveis Educatius de Les Garrigues
Es presenta una capsa tancada amb diferents cadenats i un llibre o àlbum il·lustrat. La posta en escena de la capsa -teles, elements naturals, etc- estarà relacionada, sempre que es pugui, amb el llibre o àlbum.
Es motiva els infants a fer hipòtesis de la capsa i del llibre (què hi deu haver dins la capsa?, de què parlarà el llibre?, etc.).
Seguidament, es llegeix o s’explica el llibre o àlbum. S’observa bé les imatges i s’aprofiten els comentaris dels infants per a establir conversa.
Un cop llegit el llibre, es procedeix a resoldre el misteri. Segons la capsa es proposaran preguntes de comprensió i/o de constel·lació, jocs, enigmes, problemes, etc. Cada un d’ells obrirà un cadenat.
Dins la capsa hi pot haver jocs de taula, làmines per a pintar, diaris
d’observació,… En definitiva, noves propostes relacionades amb el llibre (argument, autor o autora, etc.).
OBJECTIUS
- Compartir amb els infants l’amor i el respecte per la lectura i els llibres.
- Incentivar la lectura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada