BREAKOUTS

 

Un “breakout” educatiu és un joc immersiu derivat dels populars Escape Room. És una tipologia de gamificació que consisteix en resoldre reptes per tal d’anar obrint una sèrie de cadenats fins a arribar a la recompensa final, introduint així a la nostra tasca docent mecàniques, dinàmiques i la psicologia del joc.

En un breakout no cal sortir d’una habitació en la qual un grup està tancat; aquí l’objectiu consisteix en obrir una capsa tancada amb diferents tipus de cadenats.

Per aconseguir els codis que els obren cal resoldre problemes, qüestionaris i enigmes.

Una breu narrativa transforma als participants en agents secrets, científics, aventurers o qualsevol personatge que imaginem, disposat a salvar el món sencer!

Font: Serveis Educatius de Les Garrigues


Es presenta una capsa tancada amb diferents cadenats i un llibre o àlbum il·lustrat. La posta en escena de la capsa -teles, elements naturals, etc- estarà relacionada, sempre que es pugui, amb el llibre o àlbum.

Es motiva els infants a fer hipòtesis de la capsa i del llibre (què hi deu haver dins la capsa?, de què parlarà el llibre?, etc.).

Seguidament, es llegeix o s’explica el llibre o àlbum. S’observa bé les imatges i s’aprofiten els comentaris dels infants per a establir conversa.

Un cop llegit el llibre, es procedeix a resoldre el misteri. Segons la capsa es proposaran preguntes de comprensió i/o de constel·lació, jocs, enigmes, problemes, etc. Cada un d’ells obrirà un cadenat.

Dins la capsa hi pot haver jocs de taula, làmines per a pintar, diaris 

d’observació,… En definitiva, noves propostes relacionades amb el llibre (argument, autor o autora, etc.).


OBJECTIUS

  • Compartir amb els infants l’amor i el respecte per la lectura i els llibres.
  • Incentivar la lectura.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada