CLUB DE LECTURA


QUÈ ÉS UN CLUB DE LECTURA?


Es pot definir com un grup de persones que es posen d’acord a llegir el mateix llibre i després reunir-se per parlar-ne. En el qual:

  • És important la participació de tothom aportant cadascú la seva visió sense restriccions i amb la seguretat que serà escoltada i valorada en la justa mesura.
  • Hi ha una dinamitzadora que s’encarregarà de provocar el debat i d’aconseguir que totes les participants s’hi impliquin i aportin diferents visions.
  • Es gaudeix d’un ambient distès i desenfadat.

 

Abans d’engegar el club. Pensar quin tipus de club volem organitzar:

  • Segons les usuàries, és a dir, segons l’edat. Això comportarà una determinada selecció de lectures. La persona dinamitzadora ha de tenir cura que la selecció de llibres pugui acontentar totes les persones del club.
  • Segons el tipus de lectura, és a dir, segons el gènere o subgènere. És important que es llegeixin tot tipus de llibres, des de narrativa a poesia, passant pel teatre.
  • Segons la llengua de les lectures. Es pot demanar l’assessorament d’especialistes per tal de fer-ne una selecció acurada.

Per on comencem?

  • El primer pas és que les participants han de saber que la participació al club de lectura és per passar una bona estona comentant lectures en comú, amb les companyes. Caldrà doncs, fer-ne una bona difusió: web de l’escola, blog de la biblioteca, pòsters publicitaris a l’escola, etc.

Aspectes bàsics. Cal definir:

  • L’espai on es desenvoluparà. Col·locar-se asseguts de manera que tothom pugui veure’s les cares per tal de promoure un diàleg ric i sincer.
  • El temps i la periodicitat. Calcular el temps necessari per a poder llegir un nº determinat de capítols.
  • La dinamitzadora és peça clau. És qui fa de pont entre el llibre i les lectores i que en propicia el diàleg. Ha de realitzar les següents tasques:
  • Llegir-se els llibres del club.
  • Fer un seguiment de les lectores i valorar-ne la seva participació utilitzant una taula de seguiment.
OBJECTIUS
  • Fomentar el gust per la lectura.
  • Llegir per plaer.
  • Contribuir al desenvolupament de la competència en llengua oral: expressar-se bé, tenir un discurs endreçat, utilitzar un vocabulari ric, defensar les idees pròpies.
  • Fomentar la convivència.
  • Desenvolupar la competència social.
  • Educar en la responsabilitat i el compromís.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada