PADRINS LECTORS

En aquesta activitat hi ha implicadles les tutores i comissió de la biblioteca.

S’aparellen els alumnes de cursos més alts (PADRINS) amb els alumnes dels cursos més baixos (FILLOLS)

1. S'explica als alumnes el funcionament i objectius de l'activitat. Aquesta sessió queda inclosa dins l’horari del temps de lectura. Una sessió del temps de lectura, els PADRINS, la dedicaran a preparar la lectura per al seu FILLOL: llegir, entendre, resoldre dubtes de vocabulari, parar compte amb l’entonació, dicció, etc.


2. És responsabilitat dels padrins i padrines seleccionar les lectures adequades (amb l'assessorament que calgui). La tutora, amb l’ajuda de la comissió de biblioteca, haurà seleccionat, prèviament, de la biblioteca de l’escola un seguit de llibres.


COMPTE! No es tracta d’una activitat per ensenyar a llegir, sinó de llegir junts. Per tant, els textos han de ser adequats als fillols però poden ser llegits i/o explicats.


3. Les parelles es troben (padrins i fillols) i comencen la lectura proposada pels padrins.


4. A final de curs, es fa un acte solemne de tancament de l’activitat amb l’entrega als PADRINS d’un petit regal (punt de llibre) elaborat pels FILLOLS com a mostra d’agraïment 

i d’estima.


OBJECTIUS:


  • Fomentar el gust per la lectura.
  • Llegir per plaer.
  • Establir relacions d’ajuda i col·laboració entre infants d’edats diferents.
  • Fomentar la convivència.
  • Educar en la responsabilitat i el compromís.
  • Treballar la cooperació entre els cicles.
  • Ampliar els espais de comunicació oral entre els infants en la llengua vehicular de l’escola.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada